loading...
دانلود مقاله پروژه پايان نامه پروپوزال تحقيق جزوه گزارش كارآموزي اشتغال كارآفريني
خوش سيما بازدید : 79 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Control Strategies for MicroGrids Emergency Operation
عنوان فارسی مقاله: استراتژی های کنترل برای کارکرد شبکه های کوچک.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پیشرفت های فنی در چند سال اخیر شکل های جدیدی از تولید برق را به ارمغان آورده است منابع کوچک (MS) . وابستگی منابع تولید کوچک با سیستم های توزیع ولتاژ پایین میتواند نوع جدیدی از سیستم قدرت را شکل دهد (شبکه کوچک) . شبکه کوچک می تواند به شبکه قدرت اصلی متصل گردد یا اگر از شبکه قدرت در مواجهه با یک رویداد برنامه ریزی شده یا نشده محافظت شود بطور خود گردان عمل می کند . علاوه بر این ، بازیابی سریع سیستم (قابلیت شروع خاموشی) پس از شرایط خرابی وسیع می تواند ارائه گردد . این مفهوم با چهارچوب پروژه R&D اروپایی شبکه های کوچک ماحصل تعدادی پژوهش سازمانها و شرکت ها توسعه یافته است .
همچنین یک شبکه کوچک شامل یک کنترل سلسله مراتبی و سیستم مدیریتی است : در یک سطح بالاتر ، کنترل کننده مرکزی شبکه کوچک مدیریت فنی و اقتصادی شبکه کوچک را ارائه می دهد ؛ در سطح پایین تر ، کنترل کننده های بار با استفاده از مفهوم قابلیت قطع کنندگی می توانند برای کنترل بار استفاده شوند ؛ همچنین ، کنترل کننده های منابع کوچک برای کنترل داخلی سطوح تولبد توان اکتیو و راکتیواستفاده می شوند .
کنترل کننده های منابع کوچک واحدهای کوچکی کمتر از kw 100 هستند ، بیشتر آنها با واسطه الکترونیکی توان ، از منابع انرژی تجدید پذیر (انرژی بادی و خورشیدی) یا سوخت فسیلی به شیوه تولید محلی با راندمان بالا (توربین های کوچک یا پیل های سوختی) استفاده می کنند . طراحی موفق و عملیاتی یک شبکه کوچک نیاز به یکسری مسائل فنی و غیر فنی طاقت فرسا بخصوص مربوط به کنترل و کارکردشان دارد . حضور واسطه الکترونیکی توان در پیل های سوختی ، پنل های قدرت زای نوری ، توربین های کوچک یا تجهیزات ذخیره کننده در مقایسه با سیستم های قدرت متداول که از ژنراتور های سنکرون استفاده می کنند شرایط جدیدی را به ارمغان می آورد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 72 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Defining Control Strategies for Analysing MicroGrids Islanded Operation
عنوان فارسی مقاله: تعیین استراتژی های کنترل برای تحلیل شبکه های کوچک ایزوله شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف اصلی این مقاله ارائه گسترش مدل منبع کوچک و تعیین استراتژی های کنترلی که برای سنجش امکان پذیر بودن عملکرد شبکه کوچک اتخاذ می گردد ، وقتی که ایزوله شده است ، می باشد . معمولا شبکه کوچک در حالت وابسته با شبکه MV کار می کند ، هر چند ایزوله بودن اجباری یا برنامه ریزی شده اتفاق بیافتد . در چنین شرایطی ، شبکه کوچک باید دارای این توانایی باشد که بطور استوار و خود گردان کار کند . یک برآورد از نیاز دسنگاه های ذخیره کننده و استراتژی های کاهش بار در این مقاله آورده شده است .
فهرست اصطلاحات کنترل و ثبات پویای سیستم قدرت ؛ منابع انرژی تجدید پذیر و دستگاه های ذخیره کننده ؛ یکپارچگی توزیع تولید در شبکه های اصلی .
1.مقدمه:
نیاز به کاهش انتشار CO2 در مبحث تولید برق ، پیشرفت های صنعتی اخیر در قلمرو ریز تولید و بازسازی تجارت برق ، عوامل اصلی عهده دار رشد علاقه مندی در استفاده از ریز تولید هستند . در حقیقت ، اتصال واحد های تولید کوچک – منابع کوچک با نرخ توان کمتر از چند ده کیلو وات – به شبکه های ولتاژ پایین (LV) بطور بالقوه اطمینان مصرف کننده نهایی را افزایش می دهد ، سود مازادی را برای عملکرد و برنامه ریزی کلی سیستم به همراه دارد ، که به معنای کاهش سرمایه گذاری برای تقویت و گسترش شبکه در آینده است . در این متن ، یک شبکه کوچک شامل شبکه ولتاژ پایین است (برای مثال پوشش یک منطقه شهری ، مرکز خرید یا حتی یک منطقه صنعتی) ، چندین سیستم تولید با اجزای کوچک و بار هایش به آن متصل می شوند [1] .
ساخت یک شبکه کوچک شامل منابع توان تجدید پذیر ، مثل ژنراتورهای بادی یا فتوولتائیک (قدرت زای نوری) ،توربین های کوچکی که با گاز یا سوخت های سازگار با محیط زیست و انواع مختلف پیل های سوختی و همچنین دستگاه های ذخیره سازی (مثل چرخ های هرز گرد یا باتری ها) مثال هایی از فناوری های منبع کوچک هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 71 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Dreating of induction Motors operating with a combination of unbalanced voltages and over or undervoltages
عنوان فارسی مقاله:  کاهش نرخ توان موتورهای القایی که با ترکیبی از ولتاژهای نامتوازن و ولتاژهای بالا و یا پایین کار می کنند.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله کاربرد صحیح ماشینهای القایی را در مواردی که این ماشین ها با ولتاژ بالا و پایین نامتوازن تغذیه می شوند، بررسی می نماید. همچنین تفاوتهایی که بین تعاریف ولتاژ نامتوازن وجود دارد نیز در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. راه کار اتخاذ شده، استفاده از کاهش نرخ توان NEMA برای ولتاژهای نامتوازن است که مبنایی برای در نظر گرفتن اثرات ولتاژهای بالا و پایین در محاسبات تلفات موتور می باشد.
واژگان شاخص- مدار معادل، توالی منفی، توالی مثبت، منابع نامتعادل.
I.مقدمه:
کاربرد صحیح موتورهای القایی در سیستم توان و در تامین نیازمندی های بار، موضوع علاقه مندیهای بسیاری بوده است  [3]-[1]. بسیاری از موتورهای صنعتی در آمریکا برای کار با ولتاژ 460V طراحی شده اند در حالی که تاسیسات سیستم توزیع برای کار در ولتاژ 480 طراحی شده اند.
اصلی که در اینجا مطرح است این است که افت ولتاژ کابل این امکان را فراهم خواهد نمود که ولتاژ مناسب 460V در پایانه های (ترمینالهای) موتور به وجود آید. اندازه گیری ها نشان داده اندکه علی رغم افت ولتاژ کابل، ولتاژ موجود در ترمینال موتور در سیستم های صنعتی به میزان قابل ملاحظه ای بیشتر از 460V است. در حالی که هنگامی که در سیستم های صنعتی و یا تجاری ضعیف سیستم بار زیادی را تحمل می نماید میزان ولتاژ می تواند از ولتاژ نامی نیز کمتر شود.
در کنار مساله ی ولتاژ بالا و پایین که در سیستم های قدرت وجود دارد، بار هرگز به صورت کامل متعادل نخواهد بود. معمولا، سطوح عدم توازن به اندازه ی کافی کوچک می باشد به گونه ای که عملکرد موتور را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهند. با این وجود مواردی پیش می آید که می بایست سطح عدم توازن جهت عملکرد صحیح ماشین مدنظر قرار داده شود. این مساله با استفاده از تعریف عدم توازن و توسط NEMA مد نظر قرار داده شده است. تعریف عدم توازن استفاده شده متفاوت با آن چیزی است که در مجامع قدرت استفاده می شود. به علاوه، عدم توازن فرض می نماید که مقدار متوسط ولتاژ 460V است در حالی که چنین مقداری به ندرت در عمل رخ می دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 70 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Development of a FPGA Based Real-Time Power Analysis and Control for Distributed Generation Interface
عنوان فارسی مقاله: توسعه یک آنالیز و کنترل زمان- واقعی مبنی بر آرایه کیت قابل برنامه ریزی میدان برای واسط های تولید توزیع شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 41
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
انرژی بدست آمده از منابع تجدید پذیر این روزها بسیار مهم شده اند، و این اساسا بدلیل سهم ناچیزشان در تولید گازهای گلخانه ای است. مساله ای که مطرح می شود این است که چطور می توان این منابع جدید را به شبکه های سنتی برق اضافه کرد، بطوری که بازده و قابلیت اطمینان این سیستم های تولید توزیع شده (DG) بیشینه شود. سخت افزار مورد نیاز برای این کار بطور کلی یک اینورتر منبع ولتاژی (VSI) است که یک بار معمولی مانند کاربردهای تک-فاز مسکونی و تجاری را تامین کند. همچنین، فرآیند بهینه سازی نیازمند تجزیه تحلیل های معمولی توان می باشد. این مقاله توسعه و ارزیابی های آزمایشی یک سیستم کنترل توان برای یک VSI متصل به شبکه تک-فاز، شامل تحلیل توان را، با استفاده از یک پردازشگر برای پیاده سازی کنترل یک مدار "آرایه کیت قابل برنامه ریزی میدان" (FPGA) ارایه می دهد. ساختار جدید سخت افزار شبکه عصبی خطی تطبیقی (ADALINE)، پیاده سازی الگوریتم های سیستم قدرت را ممکن ساخته، و همچنین اجازه تحلیل زمان-واقعی هارمونیک های مرتبه-بالا را بدون افزایش دادن ناحیه پیاده سازی مدار FPGA، خواهد داد. این ویژگی ها برای واسط های الکترونیک قدرتی DG جدید ایده آل می باشد، که می توان از آن نه تنها برای فرستادن توان اکتیو، بلکه برای جبران سازی هارمونیک ها و توان راکتیو نیز، استفاده کرد. شبیه سازی و نتایج تجربی طرح های پیشنهادی با فرکانس های ثابت و متغیر نیز، پیوست شده اند تا اعتبار آنها مورد تاکید قرار گیرد.
اصطلاحات مربوط: شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، تولید توان توزیع شده، تجزیه و تحلیل توان، آرایه های منطقی قابل برنامه ریزی، اندازه گیری توان، اعوجاج هارمونیکی کل.
1.مقدمه:
 این روزها، بهره برداری عظیم از منابع انرژی توزیع شده (DER) مبنی بر منابع تجدید پذیر، برای کاهش مسایل مربوط به انتشار گاز گلخانه ای و نیز برای افزایش قابلیت اطمینان و توانایی سیستم های قدرت واقعی و آینده، بسیار مهم شده است. آنگاه، بهره برداری عظیم از DER توسط دولت ها و صنعت، در سراسر دنیا ارتقا یافته است.
توسعه ی سیستم های با انرژی تجدیدپذیر و فن آوری های شبکه هوشمند، برای ایجاد امکان برای متصل کردن DER به سیستم های قدرت متمرکز شده سنتی، بایسته می باشد. این پیشرفت های فنی، نفوذ بالای تولید توزیع شده (DG) را موجب می شود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 59 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Digital very-large-scale integration (VLSL) Hopfield neural network implementation on field programmable gate arrays (FPGA) for solving constraint satisfaction problems
عنوان فارسی مقاله: پیاده سازی شبکه عصبی هوپفیلد مجتمع سازی گسترده ی دیجیتال، در آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدان برای حل مسایل محدودیت رضایت.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله در مورد پیاده سازی شبکه های عصبی Hopfield برای حل مسایل مربوط به محدودیت رضایت با استفاده از آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدان FPGA بحث می کند. این مقاله در مورد روش های فرمول بندی این مسایل همانند شبکه های عصبی گسسته بحث می کند، و سپس مساله ی N-queen را با استفاده از فرمولبندی بدست آمده تشریح می کند. سرانجام، نتایج ارایه شده زمان های محاسبه ی یک کامپیوتر معمولی برای شبیه سازی اجرای شبکه Hopfield بر روی یک فضای کاری باکیفیت، مقایسه می کنند. در این روش، رشد پیشرفت قابل مشاهده می باشد که نشان می دهد حداکثر رشد 2 تا 3 برابر دامنه _با استفاده از ابزارهای FPGA ممکن می باشد.
کلیدواژه: شبکه عصبی هوپفیلد، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدان، مساله ی N-queen
مقدمه:
بسیاری از مسایل بهینه سازی تجارت و صنعت در عمل را می توان با استفاده از متغیرهای تصمیم گیری دودویی (باینری)، به عنوان مسایل برنامه نویسی استاندارد ریاضی فرمول بندی کرد. حل این مسایل _به دلیل طبیعت عصب سخت پیچیدگی آنها (NP-hard) نیاز به بکاربری از فن آوری های هوشمند و الگوریتم های تقریبی دارند؛ در سال 1985 شبکه های عصبی برای حل این مشکل ارایه شدند، اما باز هم مسایلی همچون کیفیت ضعیف راه حل ها و عدم تضمین راه حل نهایی عملی مشکل ساز بودند. این مسایل اولیه امروزه برطرف شده اند. روش هایی برای کمک به شبکه عصبی Hopfield تا حداقل عملکرد انرژی ناحیه ای را تامین کند، ارایه شده اند و ساختار مناسب این عملکرد انرژی عملی بودن راه حل را تضمین می کند. با استفاده از این پیشرفت ها، نتایج شبکه ی عصبی بدست آمده اند که بطور موثری (و حتی بهتر) با دیگر فن آوری های هوشمند معروف مانند بازپخت شبیه سازی شده، رقابت می کنند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 66 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Dopant-Independent and Voltage-Selectable Silicon- Nanowire-CMOS Technology for Reconfigurable Logic Applications
عنوان فارسی مقاله: تکنولوژی نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلى-نانو وایر-سیلیکون با ولتاژ قابل تنظیم و مستقل به عامل ناخالصی برای کاربردهای منطقی قابل تنظیم مجدد.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، ما مشخصات ساخت یک تکنولوژی CMOS نانووایر با قابلیت تنظیم ولتاژ، به منظور بالا بردن انعطاف در طراحی مدار و کاربردهای منطقی قابل تنظیم مجدد را گزارش می دهیم. ساختارهای NW سیلیکونی با اتصالات Schotty_S/D روی لایه سیلیکون-بر-عایق (SOI)، به منظور ساخت ترانزیستورهای CMOS-مانند تک قطب نابسته به عامل ناخالصی استفاده شده اند. انتخاب نوع وسیله (PMOS یا CMOS) با بکاربری یک بایاس بک-گیت انجام شده است. قابلیت برنامه نویسی چند بعدی این روش در ساخت اینورتر VS-NW-CMOS نشان داده شده است.
1.مقدمه:
نانووایرهای سیلیکون (Si_NW) شدیدن توسط گروه های تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان جایگزین امیدوار کننده ای برای تکنولوژی های ترانزیستور بر مبنایMOSFET استاندارد، در نظر گرفته شدند؛ نظر باینکه کوچک کردن مقیاس های هندسی کلاسیک وسایل ها MOSFET به بن بست رسیده اند [1]. اگرچه، از آنجایی که ترانزیستورهای نوع n ونوع p سنگ بنای اصلی منطق MOS مکمل امروزی _یعنی ساده ترین وسیله ی آن، اینورتر [3] می باشد؛ آنطور که پیداست ویژگی ambipolar [2] نانو وایرها یک سد راه می باشند؛ ساخت از پایین به بالای NW مورد بحث ما، روش رشد گاز-مایع-جامد، اغلب با تکنولوژی استاندارد CMOS ، بدلیل مواد کاتالیزور استفاده شده، و نیز نیاز دماهای رشد بالا در طی فرآیند ساخت_ سازگار نمی باشد. مشکلات حل نشده ی دیگری نیز در طی افزودن ناخالصی ظاهر می شوند (برای مثال تجزیه ی عامل ناخالصی) [4 و 5]، بنابراین استفاده از نانووایرهای توسعه یافته در مجموعه های مدار مجتمع با اندازه های بزرگ، خیلی امکان پذیر نمی باشد. همان طور که خواهید دید، بیشتر این دغدغه ها می تواند با ساخت بالا-به-پایین وسایل Si-NW تک قطب، با کنتاکت های Schottky برای درین و سورس، برطرف شود. به علاوه، روش ما بر مبنای کنترل با نوع-ترانزیستور( یعنی PMOS یا NMOS) وسیله، توسط ولتاژ back-gate می باشد؛ که منجر به این می شود که راه برای مشخصه های ترانزیستوری قابل کلید زنی، تغییر یافتنی باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 51 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: DSP-Controlled Power Electronic Interface for Fuel-Cell-Based Distributed Generation
عنوان فارسی مقاله: رابط الکترونیک قدرت با کنترل کننده پردازشگر دیجیتال سیگنال، برای تولید توزیع شده مبنی بر پیل سوختی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 46
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تولید کنندگان خصوصی توان، بسرعت در حال افزایش هستند تا افزایش تقاضای بار را در بخش های خانگی، تجاری، و صنعتی پاسخگو باشند. در اینجا، سیستم های تولید توزیع شده (DGها)، نقش مهمی را در تولید سوخت های فسیلی بازی می کنند. در میان تکنولوژی های مختلف تولید توزیع شده مانند پیل سوختی، توان بادی، و خورشیدی، تولید توزیع شده ی مبنی بر پیل سوختی به دلیل بازده بالای آن، پاک بودن، مدولار بودن، و فواید اقتصادی آن در حال مشهورتر شدن می باشد. بنابراین، توسعه یک رابط الکترونیک قدرت مناسب و طرح های کنترلی، نقش حیاتی در تنظیم ولتاژ پیل سوختی، هم تحت شرایط پایدار و هم تحت شرایط گذرا، ایفا می کند. ازینرو این مقاله یک رابط الکترونیک قدرت تک-مرحله ای DSP-کنترل شده را برای تولید مبنی بر پیل سوختی که برای کاربردهای مسکونی/متصل به شبکه می باشد، ارایه می دهد. طرح ارایه شده، سیگنال های کنترلی مدولاسیون پهنای پالس (PWM) را با استفاده از کنترل کننده TMS320F2812 DSP که با مدل MATLAB/Simulink مرتبط می شود، تولید می کند. یک مدل جامع مبنی بر شبیه سازی از طرح ارایه شده، استنتاج شده و مورد بحث قرار می گیرد. نتایج آزمایش به ازای بارهای متغیر و شرایط گذرا، ارایه می شوند.
اصطلاحات مربوطه: استادیو سازنده کد، DSP، پیل سوختی غشای الکترولیت پلیمری (PEM)، کیفیت توان، اینورتر مدولاسیون پهنای پالس (PW).
1.مقدمه:
در سال های اخیر، بحث افزایش تقاضای انرژی، افزایش آگاهی مردم برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت باقی مانده سوخت های فسیلی، منجر به تحقیقات بیشتر برای تمرکز بر روی منابع انرژی تجدیدپذیر شده است. بسیاری از بخش های خصوصی، پول هنگفتی برای تامین بارهای خود _تحت شدت قطع برق و برای تغذیه بارهای پیک خود بصورت محلی با استفاده از ژنراتورهای دیزلی مرسوم، سرمایه گذاری می کنند. این منابع توان مرسوم، به سبب عملکرد کم بازده و نامرتب خود، در حال محدود شدن هستند. بهمین ترتیب، بخش های خصوصی و بخش های مربوط به برق، اکنون در حال تمرکز بر روی تولید توزیع شده (DG) مبنی بر منابع انرژی تجدیدپذیر _با فواید مربوط به بازده بیشتر، کیفیت توان بهبود یافته، قابلیت اطمینان، و طبیعت سازگاری با محیط زیست آنها برای کاربردهای تکی یا متصل به شبکه، می باشند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 62 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Dynamic Modeling of the 4 DoF BioRob Series Elastic Robot Arm for Simulation and Control
عنوان فارسی مقاله:  مدلسازی دینامیکی بازوی کشسان ربات سری ربات زنده با چهار درجه ی آزادی برای شبیه-سازی و کنترل.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله مدلسازی بازوی ربات سبک وزن BioRob را با تحریک کشسان سری به منظور شبیه سازی و طراحی کنترل کننده ارائه می دهد. ما کوپل حرکتی ایجاد شده بوسیله تحریک ایجاد شده بوسیله کابل را توصیف می نماییم و  همچنین دینامیک بازوی ربات را که دربرگیرنده فعال کننده ی کشسان و مدل دنده و موتور است بررسی می نماییم. ما نشان خواهیم داد که چگونه مدل دینامیک معکوس استخراج شده از این معادلات می توانند به عنوان یک مبنا برای کنترل کننده ی ردیاب موقعیت مورد استفاده قرار گیرد. این مدل قادر خواهد بودکه به میزان کافی نوسانات ایجاد شده بوسیله ی کشسانی غیرخطی  نسبتا بالای مفاصل را میرا نماید. ما نتایج بدست آمده ازشبیه سازی ها را ارائه خواهیم داد و به صورت مختصر پیاده سازی را برای کاربردهای واقعی شرح می دهیم.
واژگان کلیدی:ربات با مفاصل انعطاف پذیر، مدلسازی، کنترل، الهام گرفته شده از بیولوژی
I.مقدمه:
کشسانی (ارتجاع) در تحریک بازوی های ربات برای مدت های طولانی به عنوان یک عامل نامطلوب شناخته می شد. هنگامی که در تحریک مفاصل کشسانی وارد می گردد، پهنای باند نیرو و گشتاور کاهش می یابد و پیچیدگی کنترل کننده برای میرا نمودن نوسانات و کنترل ردیابی افزایش می یابد. اگرچه مطالعات در مورد تحریک کننده های کشسان [13] نشان داده است که تطبیق پذیری مکانیکی در تحریک مفصل می تواند کنترل نیرو را در شرایطی مقید ساده سازی نماید و ایمنی را به دلیل فیلترینگ پایین گذر پیکهای گشتاور و نیروی بین مفاصل بدون کوپل و جعبه دنده افزایش می دهد و یهره وری یک کار خاص را با توجه به امکان ذخیره-سازی انرژی مکانیکی در کشسانی افزایش می دهد. برای مثال بهره وری پرتاب در [18] مورد بررسی قرار گرفت. در [19] یک راه کار تحریک با دو موتور برای افزایش پهنای باند گشتاور مفصل، بدون به مخاطره انداختن ایمنی مورد مطالعه قرار گرفت. یک دسته بندی نیز برای اصول تحریک ارتجاعی مفصل در [17] داده شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 45 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Dynamic Stability of a Microgrid with an Active Load
عنوان فارسی مقاله:  پایداری دینامیکی یک میکروگرید با بار اکتیو.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یکسو کننده ها و رگولاتورهای ولتاژی که به عنوان بارهای توان ثابت عمل می کنند، بخش مهمی از بار کل میکروگرید را تشکیل می دهند. به بیان ساده، این تجهیزات دارای مقاومت افزایشی منفی بوده و علاوه بر آن، مشخصه های دینامیکی حلقه کنترلی آنها دارای بازه فرکانسی مشابه با اینورترهایی است که میکروگرید را تغذیه می کنند. هر یک از این ویژگی‌ها، می تواند به افت ضریب میراکنندگی سیگنال کوچک منجر شود. روشن است که ثابتهای کنترلی droop باید با توجه به قدرتمیراکنندگی انتخاب شوند (حتی در بارهای با امپدانس ساده). در مقاله حاضر، یکسوکننده های کنترل شده بصورت فعال، درفضای حالت غیرخطی مدلسازی شده، که در نزدیک ناحیه کاری بصورت خطی تقریب زده می شوند و به مدلهای شبکه و اینورتر اضافه می‌شود. تحلیل مشارکتی  مقادیر ویژه‌ی سیستم ترکیبی، نشان می دهد که مدهای فرکانس پایین، با کنترل‌کننده ولتاژ یکسوکننده فعال، و کنترل‌کننده‌های دروپ اینورتر مرتبط است. تحلیل انجام شده همچنین نشان می دهد که وقتی کنترل‌کننده ولتاژ DC بار اکتیو، با ضرایب تقویت (گین) بزرگ طراحی می شود، کنترل‌کننده ولتاژ اینورتر ناپایدار می گردد. این وابستگی، با مشاهده پاسخ یک میکروگرید آزمایشی، به تغییرات پله ای توان گرفته شده از شبکه بررسی شده است. برای دستیابی به یک پاسخ میرا شده با محدوده پایداری مطمئن ، لازم نیست در طراحی یکسوکننده فعال مصالحه ای صورت گیرد، اما باید برهم‌کنش و تاثیرات متقابل اینورتر و یکسوکننده بر یکدیگر، در طراحی مد نظر قرارگیرد.
کلمات کلیدی: میکروگرید، پایداری سیگنال کوچک، اینورتر، بارهای توان ثابت، بارفعال، یکسوکننده
1.مقدمه:
قابلیت تولید توزیع یافته (DG)در یک شبکه توزیع، امکان تشکیل شبکه های کوچک، یا همان میکروگرید (MG) را می دهد [1]. با شکل گیری میکروگرید،  لازم است مولد DG– چه بعد از وقوع قطعی و چه در حین رسیدگی - نسبت به تغییرات در بار پاسخگو باشد، و طوری بار را تقسیم کند که DGها در محدوده تعیین شده خود کار کنند.
بنابراین میکروگرید در مواجهه با تغییرات و اختلالات کوچک در بار و یا شرایط کاری، باید پایداری سیگنال کوچک را تامین کند. در کل، مشخصه های دینامیکی بار و مشخصه های دینامیکی تولید، بر یکدیگر تاثیر متقابل خواهند داشت و پایداری شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد [2]. بنابراین به هنگام بررسی پایداری میکروگرید، مشخصه های دینامیکی تولید و دینامیک بار هر دو باید مورد توجه قرار گیرد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 61 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Electricity Market Price Forecasting Based on Weighted Nearest Neighbors Techniques
عنوان فارسی مقاله:  پیش بینی نرخ بازار برق، مبنی بر تکنیک های نزدیک ترین همسایه ارزیابی شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، یک روش ساده برای پیش بینی قیمت های روز-بعد بازار را، مبنی بر تکنیک نزدیک ترین همسایه ها وزن دار، ارایه می دهد. نخست، چگونگی بدست آوردن پارامترهای مربوطه ای که مدل مورد نظر را تعیین می کنند، تشریح شده است. این پارامترها، مربوط به طول پنجره سری های زمانی و نیز مربوط به تعداد همسایه هایی که برای پیش بینی انتخاب شده اند، می باشند. سپس، نتایج مربوط به بازار برق اسپانیا در طی سال 2002، ارایه شده و مورد بحث قرار گرفته است. در پایان، عملکرد روش پیشنهاد شده با روش های جدید، مقایسه می شود.
اصطلاحات شاخص ــ قیمت های بازار برق، پیش بینی، سری های زمانی، نزدیک ترین همسایه ها وزن دار.
1.مقدمه:
در بازار برق رقابتی، ابزارهای پیش بینی برای عامل های شرکت کننده، مهم شده اند تا آنها بتوانند استراتژی های مناقصه خود را به منظور بیشینه کردن سود بدست آمده از انرژی مبادله شده، توسعه دهند. این روش ها، که بطور مرسوم برای پیش بینی بار بکار می روند، بتازگی بر روی مسایل پیش بینی قیمت ساعتی انرژی بازار برق مبتنی بر pool (حوضچه) تمرکز کرده اند. 
 مدل های قیمت برق را می توان به دو دسته گسترده _بنام های مدل های هزینه تولید و مدل های آماری_ تقسیم کرد. مدل های هزینه تولید، تلاش در شبیه سازی عملکرد سیستم، با در نظر گرفتن رفتار استراتژیک عامل های درگیر، دارند. اشکال های اصلی مدل های شبیه سازی، نیاز به اطلاعات گسترده می باشد که بدست آوردن آن در بازارهای آزاد، دشوار می باشد. 
از سویی دیگر، مدل های آماری، تکامل قیمت را مبتنی بر روابط مشاهده شده پیشین، بدون مدل کردن صریح فرآیندهای فیزیکی اساسی، پیش بینی می کنند. این دسته، شامل انواع روش ها، از ساده ترین روش های سری-زمانی "جعبه سیاه" فقط با استفاده از قیمت قبلی به عنوان داده ورودی، گرفته تا مدل های پیش بینی ساختاری پیچیده تری که متغیرهای توضیحی (اتفاقی) مانند تقاضای بار، قیمت سوخت، و میزان تولید در دسترس را نیز شامل می شوند، می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 92 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Enhanced Bee Swarm Optimization Algorithm for Dynamic Economic Dispatch
عنوان فارسی مقاله: الگوریتم بهبود یافته‌ی بهینه سازی تجمع زنبور عسل برای حل مساله‌ی توزیع اقتصادی پویا. 
دسته:
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک روش بهبود یافته‌ی بهینه سازی تجمع زنبور عسل را جهت حل مساله‌ی توزیع اقتصادی پویای واحدهای حرارتی پیشنهاد می‌دهد به نحوی که در آن اثرات نقطه ی دریچه ای ( valve-point effect)، محدودیت‌های نرخ شیب و تلفات انتقال توان در نظر گرفته می‌شوند. الگوریتم بهینه سازی تجمع زنبور عسل برخلاف اغلب الگوریتم‌های جمعیت محور، الگوهای حرکت متفاوتی را جهت جستجوی فضای محتمل پاسخ بکار می‌گیرد. این ویژگی توازن موثری را بین جستجو و بهره‌برداری بوجود می‌آورد. نسخه‌های تغییر داده شده‌ی متفاوتی برای الگوهای حرکتی در روش بهینه‌سازی تجمع زنبورهای عسل پیشنهاد شده‌اند که هدف آنها جستجوی موثرتر فضای محتمل بوده  است. کارایی روش با استفاده از سه سیستم تست با 30،10 و 60 واحد که به ترتیب دربردارنده‌ی 720،240 و 1440 متغیر  طراحی بوده اند ارزیابی شده است. مورد آخر را می‌توان به عنوان یک سیستم توان با مقیاس بزرگ در نظر گرفت. نتایج با دیگر کارهای انجام شده در این حوزه مقایسه شده‌اند و برتری روش پیشنهادی نتیجه گیری شده است.
واژگان کلیدی (شاخص) – توزیع اقتصادی پویا (DED)، بهینه‌سازی بهبود یافته تجمع زنبورهای عسل (EBSO)، محدودیت‌های نرخ شیب، اثرات نقطه دریچه ای
1.مقدمه:
توزیع اقتصادی پویا (DED) یکی از موارد مهم بهینه‌سازی در عملکرد سیستم‌های قدرت است و هدف آن این است که بار درخواستی پیش بینی شده را در یک دوره‌ی زمانی ویژه به‌گونه‌ای به مولدهای موجود اختصاص دهد که در عین حالی که بهترین شرایط اقتصادی محقق گردد، همزمان محدودیت‌های عملکردی و فیزیکی نیز  اقناع گردند. DED با در نظر گرفتن محدودیت‌های متفاوت برای مدلسازی دقیق‌تر، ویژگی‌های غیر محدبی را از خود نشان می‌دهد [2[,[1]. روش‌های متفاوتی در متون جهت پاسخ دادن مساله‌ی DED پیشنهاد شده‌اند. روش‌های مرسوم [4],[3] قادر به دادن پاسخ‌های بهینه نمی‌باشند که این مساله به دلیل ویژگی‌های غیر محدب و غیرخطی مساله‌ی DED می‌باشد. به علاوه این روشها از لحاظ محاسباتی پیچیده می‌باشند و ممکن است که در مینیمم‌های محلی گیر بیفتند. در طی چندین سال گذشته تحقیقات بر استفاده از روشهای اکتشافی (ابتکاری) جهت حل مساله‌ی DED متمرکز بوده است [5] . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 69 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Trajectory Tracking Control of Nonlinear Full Actuated Ship with Disturbances
عنوان فارسی مقاله: کنترل مسیر ردیابی غیر خطی عملکرد کامل کشتی با اختلال.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله بر حسب تکنیک پسگام بناین نهاده شده و یک طرح از هر کنترل کننده ردیابی خط سیر مرجع را برای وسیله های شناور در سطح تحت تاثیر اختلالات محیطی متغیر در زمان نامشخص را ارائه می کند. مدلهای ریاضی از حرکت غیر خطی کشتی های سطح آب شامل کوریولیس و ماتریس متمرکز و بخش میرا کننده غیر خطی، می شود. رویتگر طرح تامین یک تخمین از اعوجاجات نامشخص میباشد. نتایج شبیه سازی یک مدل کشتی نشانگر منطقی بودن  کنترل  گشتاور و کنترل نیرو(قدرت) است وعملکرد آنها در حالت گذرا و حالت پایدار رضایت بخش هستند. این ثابت شده که قانون کنترل ردیابی خط سیر مطرح شده میتواند نتایج حلقه بسته سیستم تعقیب خط سیر از کشتی نهایتا به حالت جهانی محدود شود و همچنین حصول هدف از ردیابی خط سیر فرم جهانی محدودیت همه سیگنالهای سیستم را تضمین می کند. خواص قانون کنترل مطرح شده تایید میگردد.
کلیدواژه: کنترل مسیر ردیابی کشتی، ناظر اختلال، پسگام، غیرخطی
مقدمه:
در حال حاظر کنترل سطح شناورها، یک مشکل برای تاسیسات دریائی است، که برای سالها  به طور ویژه ای مورد توجه مهندسان کنترل(جمعیت کنترل کننده)بوده است. این امر برای امنیت در هدایت، ذخیره انرژی و کاهش تلفات جهت مسیر یابی کشتی،ضروریست.اتو پایلوت برای هدایت تجهیزات کشتی یک واژه معمولی است که نمیتواند هدایت کامل آن را براورده کند، زیرا بایاسها به طور مستقیم کنترل نمیشوند.با توسعه علم و تکنولوژی و بویژه ظهور DGPSحل مشکلات دنبال کردن خط سیر کشتی،با دقت بالا ممکن شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 76 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Transient Model for Induction Machines With Stator Winding Turn Faults
عنوان فارسی مقاله: مدل گذرای ماشین های القایی با خطای دور در سیم بندی استاتور.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک مدل گذرای یک ماشین القایی با خطای دور در سیم بندی استاتوربا بکارگیری قضیه تبدیل چهارجوب مرجع حاصل شده است. نمایش فضای حالت معادلات دینامیکی شرایط مناسبی برای شبیه سازی دیجیتال فراهم می کند . مدارهای معادل حالت دائمی بر اساس  مولفه های توالی (sequence ) جریان خط که بعنوان یک تابع از شدت خطا قابل تخمین هستند بدست می آیند. نتایج ازمایشگاهی و تجربی برای اعتبار و تایید  مدار معادل منتجه بیان شده است .
کلیدواژه: عیب شناسی خطای دور- مدل گذرای ماشین القایی -  مولفه توالی منفی ( مدل حالت دائمی ماشین ) -  خطای دور سیم بندی استاتور 
مقدمه:
یک خطای دور در سیم پیچی استاتور در یک ماشین القایی موجب میشود که در دورهای اتصال کوتاه شده جریان گردشی بزرگی بوجود آید که تقریبا دو برابر جریان رتورقفل  می باشد .  اگر خطا کشف نشود می تواند منتشر شود  و منجر به خطای فاز به زمین یا خطای فاز- فاز شود. شارش جریان زمین  منجر به آسیبهای جبران ناپذیر به هسته میشود که حتی ممکن است ماشین از کار بیفتد . بعلاوه تشخیص اولیه ی خطای دور بمنظور اجتناب از شرایط عملکرد زیان آور و خطرناک و کاهش زمان تلفات ضروری است .
مدل سازی ماشین های القایی به همراه خطای دور در استاتور اولین گام در پیشرفت طرح های مربوط به تشخیص خطای دور میباشد{1}- {4}. این مدل ها  یک مصالحه بین پیچیدگی و قابلیت اطمینان را به نمایش می گذارند . استفاده از مدل ها برای تشخیص خطا محدود میباشد ,  به خاطر آنکه حتی از لحاظ نظری اینکه مدل همه مشخصاتی غیر ایده آلی که در ماشین واقعی وجود دارد را شامل شود غیر ممکن است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 60 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Unified Power Flow Controller (UPFC) Based Damping Controllers for Damping Low Frequency Oscillations in a Power System
عنوان فارسی مقاله:  کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC ) بر مبنای کنترلرهای دمپینگ برای میرایی نوسانات فرکانس پایین در یک سیستم قدرت.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
انتقال انرژی در یک سیستم قدرت یکپارچه با پایداری گذرا ̨  پایداری ولتاژ و پایداری سیگنال کوچک مقید شده است. این قیدها یک بهره برداری کامل از خطوط انتقال قابل دسترس را محدود می کند. سیستم انتقال   انعطاف پذیر( ) تکنولوژی است که اصلاحات مورد نیاز عوامل خطوط انتقال را به منظور بهره برداری کامل از تسهیلات خطوط انتقال موجود را فراهم می کند و از اینرو شکاف بین محدودیت پایداری و محدودیت حرارتی را به حداقل می رساند.
اخیرا پژوهشگران مدلهای دینامیک   را به منظور طراحی کنترل کننده های مناسب برای سیلان توان ̨  ولتاژ و کنترلرهای دمپینگ ارایه کرده اند.  ̨  یک مدل خطی اصلاح شده ای از یک سیستم قدرت با نصب   ارایه داده است. او نتیجه اصلی مربوط به طراحی کنترلر دمپینگ،یعنی ̨  انتخاب شرایط عملکرد قوی برای طراحی کنترلر دمپینگ را نشان داده است ; و انتخاب پارامترهای   (مثل   و ) تا برای بدست آوردن دمپینگ مطلوب تطبیق داده شوند.
 یک فرآیند سیستماتیک برای طراحی کنترلر های دمپینگ ارایه نداده بودند. به علاوه ̨  به نظر نمی رسد تلاشی برای تعیین مناسبتر پارامتر های کنترل  ̨  به منظور رسیدن به یک کنترلر قوی  به عمل آورده باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 65 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: 1-Bit Sub Threshold Full Adders in 65nm CMOS Technology
عنوان فارسی مقاله: جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلى65 نانومتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، جمع کننده کامل (FA) نوینی ارائه می‌گردد که برای عملکرد با توانهای بسیار پایین بهینه سازی شده است. مدار مذکور، بر پایه گیتهای XOR اصلاح شده‌ای طراحی گشته که با هدف کمینه سازی مصرف توان در ناحیه زیرآستانه‌ای عمل می کنند. نتایج شبیه سازی شده با مدلهای استاندارد CMOS 65 نانومتر انجام شده است. نتایج شبیه سازی، یک بهبود 5 تا 20 درصدی را در بازه فرکانسی 1Khz تا 20MHz و ولتاژهای تغذیه زیر 0.3V نشان میدهد.
1-مقدمه: 
تغییر مقیاس ولتاژ تغذیه  یکی از موثرترین راهها در کاهش مصرف توان مدارهای دیجیتال است.کارایی این روش بعلتوجود رابطه درجه دوم میان مصرف توان دینامیک و ولتاژ تغذیه می باشد. اما در این روش، عملکرد مدار به خاطر رابطه معکوس تاخیر مدار با سطح جریان کاهش می یابد. به همین علت، ولتاژ آستانه را در فرایندهای زیرمیکرونی عمیق برای رفع این مشکل کاهش می دهند. کاهش ولتاژ آستانه، منجر به افزایش نمایی جریان زیرآستانه  می‌گردد که امکان استفاده از این ناحیه (زیرآستانه) را در مدارهای منطقی ارزیابی  - با کران نویز قابل قبول می دهد. بدون اعمال روشهای خاص، عملکرد زیرآستانه ای سبب کاهش سرعت پاسخگویی (به سبب کاهش جریان) می شود. جریان مورد ارزیابی در این حالت، جریانی است که در ولتاژ گیت سورس کوچکتر یا مساوی ولتاژ آستانه و ولتاژ تغذیه نزدیک به ولتاژ آستانه رخ می دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 71 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: A backward sweep method for power flow solution in distribution networks
عنوان فارسی مقاله: روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ی ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ی ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، "رو به عقب" نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده-وار روش b/f _که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است_ را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده ی خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد.
در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. 
کاربرد این روش، بازده ی آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد. 
کلیدواژه: روش رو به عقب/ رو به جلو، شبکه های توزیع مش و شعاعی، گره های pv، گردش بار
1.مقدمه:
روشی که هم اکنوان برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی ارایه می شود، روش رو به عقب/ رو به جلو (b/f) نام دارد، که برای بارهای با جریان ثابت، پاسخ را در یک تکرار، و برای بارهای نوع دیگر (بار توان ثابت، مرکب، یا غیره)، در 1 تکرار یا بیشتر، پاسخ را می یابد.
به خوبی می دانیم که سه گونه از روش b/f وجود دارد _که طبق نوع کمیت های الکتریکی که در هر تکرار، از گره های ترمینال شروع شده، و تا گره های منبع (جاروب رو به عقب) ادامه دارند، با هم متفاوت هستند_ محاسبه می شوند:

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 76 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Generation Expansion Planning in a Pool Based Electricity Market, using Game Theory and Genetic Algorithm
عنوان فارسی مقاله: برنامه ریزی گسترش تولید در بازار برق متمرکز بنیان، با استفاده از تئوری بازی و الگوریتم ژنتیک.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بازسازی، هدف برنامه ریزی گسترش تولید  (GEP)را از کم هزینه بودن به پرسود بودن، تغییر داده است. در این مقاله، ما یک فرمول تازه برای تابع هدف مساله ی GEP شرکت های تولید کننده (GENCOs) را در بازار برقی که شامل درآمدهای انرژی و بازارهای ذخیره ظرفیت و هزینه های سوخت، سرمایه گذاری، O&M، مالیات های قطع و وصل، می باشد را معرفی می کنیم. به علاوه، به منظور حل مساله ی GEP با تابع هدف بالا، از یک الگوریتمی که بترتیب از الگوریتم ژنتیک و تئوری گیم برای مدل کردن بازار و بهینه سازی توابع هدف GENCO استفاده کرده است، معرفی شده است. به منظور محاسبه سطوح تولید واحدهای تولید کننده و نرخ بلند-مدت بازار، ما از روش مرسوم هزینه ی تولید احتمالی (PPC) که به گونه ای اصلاح شده است که در بازار برق رقابتی قابل استفاده باشد، استفاده کرده ایم.
کلیدواژه: برنامه ریزی گسترش تولید، بازار برق متمرکز، تئوری بازی، الگوریتم ژنتیک
مقدمه:
برنامه ریزی گسترش تولید (GEP)، یک مساله ی بهینه سازی در مقیاس بزرگ، غیر خطی، گسسته، پویا و بسیار محدود شده می باشد که تعیین می کند کدام یک از واحدهای تولید باید ساخته شوند و چه موقع باید در افق برنامه ریزی به خط وصل شوند طوری که توان (ظرفیت) نصب شده تقاضای پیشبینی شده را ارضا کند [1-4]. موقعیت سایت ها و دیگر ضرایب مربوط به شبکه ی انتقال، بطور عادی و جداگانه و پس از اینکه یک اندازه برای گسترش تعیین شد، تجزیه و تحلیل می شود [5].
در یک چارجوب انحصاری مرسوم، فعالیت های گسترش تولید، توسط یک ابزاری که بطور عمودی مجتمع شده است، و به منظور ارضای معیارهای قابلیت اطمینان بلند مدت، انجام پذیرفته است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 121 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: A CMOS Inverter-Based Class-AB Pseudo Differential Amplifier for HF Applications
عنوان فارسی مقاله: تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک تقویت کننده ی شبه- تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF، با استفاده از مدار ساده rail-to-rail CMFB را ارایه می دهد. مدار ارایه شده، دارای دو اینورتر CMOS و فیدبک حالت-مشترک مکمل (CMFB) _که خود متشکل از آشکارساز حالت-مشترک حالت جریان و تقویت کننده های ترنز-امپدانسی (transimpedance)، بوده_ می باشد. این مدار با استفاده از فناوری CMOS 0.18 نانومتری تحت ولتاژ منبع 1 ولت، طراحی شده است، و نتایج شبیه سازی نشان می دهند که نوسان خروجی rail to rail با استفاده از گین حالت-مشترک پایین (-15 dB)، بدست می آید. نوسان خروجی مدار 0.7 v می باشد. تلفات توان مدار 0.96 میکرووات می باشد. 
کلیدواژه: تقویت کننده ی شبه تفاضلی ، و فیدبک حالت-مشترک، کلاس-AB، اینورتر CMOS
1.مقدمه:
امروزه، یک مدار آنالوگ با کارکرد خوب _عمدتا بسبب پیشرفت ساختن مدار مجتمع فراوان با سیستم های مداری پیچیده، و نیاز به وسایل قابل حمل با منبع باطری_ بایسته شده است. اگرچه، کاهش منبع ولتاژ در مدارات آنالوگ باعث کاهش عملکرد زیادی می شود، و بنابراین، ترفندهای تازه ای برای طراحی نیاز است تا مدارات آنالوگ با پهنای باند، بهره، و خطی بودن کافی را بدست آورد.
تقویت کننده ی هدایت عرضی (OTA)، یکی از پایه ای ترین سلول ها _از آنجایی که OTA کاربرد زیادی در بسیاری از مدارات آنالوگ مانند تقویت کننده عملیاتی، مقایسه گرهای ولتاژ، مبدل های A-D و D-A و فیلترهای فرکانس بالا، دارد_ می باشد. روش های زیادی هم با استفاده از پیکربندی کاملن تفاضلی و هم با استفاده از پیکربندی شبه تفاضلی، برای طراحی OTA ولتاژ پایین [1-4] ارایه شده اند. FD بطور معمول، مبنی بر یک جفت تفاضلی با یک منبع جریان tail است، درحالی که PD مبنی بر دو اینورتر مستقل، بدون منبع جریان tail می باشد

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 99 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: A combination of genetic algorithm and particle swarm optimization for optimal DG location and sizing in distribution systems
عنوان فارسی مقاله:  ترکیب الگوریتم ژنتیک و الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای یافتن اندازه و مکان بهینۀ تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
منابع تولید پراکنده (DG) به علت تقاضای روبروی رشد انرژی دارای اهمیت زیادی در سیستم‌های توزیع می‌گردند. مکان‌ها و توانمندی‌های منابع تولید پراکنده تاثیر عمیقی در تلفات سیستم در شبکه توزیع داشته‌اند. در این مقاله، یک ترکیب نوینی از الگوریتم ژنتیک  (GA)/ بهینه‌سازی ازدحام ذرات  (PSO) برای جایابی و یافتن اندازه بهینه تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع معرفی می‌شود. هدف این است که تلفات توان شبکه کمینه شده، تنظیم ولتاژ بهتری صورت گرفته و پایداری ولتاژ در چارچوب قیود عملکردی و امنیتی سیستم در سیستم‌های توزیع شعاعی حاصل شود. یک تحلیل تشریحی روی سیستم‌های 33 و 39 باس انجام شده است تا کارائی روش ارائه شده نشان داده شود. 
کلیدواژه: منابع تولید پراکنده، الگوریتم ژنتیک، گمارش، بهینه‌سازی ازدحام ذرات، اتلاف
1.مقدمه:
سیستم‌های توزیع معمولا جهت تسهیل کارکرد به صورت طبیعی شعاعی هستند. سیستم‌های توزیع شعاعی  (RDSs) تنها در یک نقطه که همان پست باشد تغذیه می‌شوند. این پست، توان (برق) را مراکز تولید مرکزی و از طریق شبکه انتقال دریافت می‌کند. کاربران نهائی برق نیز توان الکتریکی را از پست و از طریق سیستم توزیع شعاعی که یک شبکه پسیو است دریافت می‌کنند. لذا، عبور توان در سیستم توزیع شعاعی به صورت یک‌طرفه است. نسبت R/X بالا در خطوط توزیع منجر به افت ولتاژ بزرگ، پایداری ولتاژ کوچک و افزایش تلفات توان می‌شود. در شرایط بارگذاری بحرانی در برخی نواحی صنعتی خاص، سیستم توزیع شعاعی به علت مقدار کم شاخص پایداری ولتاژ، در بیشتر گره‌های خود یک فروپاشی ناگهانی ولتاژ را تجربه می‌کند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 67 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: A Combined Gate Replacement and Input Vector Control Approach for Leakage Current Reduction
عنوان فارسی مقاله:  روش کنترل بردار ورودی و جایگزینی گیت ترکیب شده، برای کاهش جریان نشتی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 36
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کنترل بردار ورودی(IVC) تکنیک معروفی برای کاهش توان نشتی است. این روش، از اثر پشته های ترانزیستوری در دروازه های منطقی (گیت) CMOS با اعمال مینیمم بردار نشتی(MLV) به ورودی های اولیه ی مدارات ترکیبی، در طی حالت آماده بکار استفاده می کند. اگرچه، روش IVC (کنترل بردار ورودی)، برای مدارات با عمق منطقی زیاد کم تاثیر است، زیرا بردار ورودی در ورودی های اولیه تاثیر کمی بر روی نشتی گیت های درونی در سطح های منطقی بالا دارد.ما در این مقاله یک تکنیک برای غلبه بر این محدودیت ارایه می کنیم؛ بدین سان که گیت های درونی با بدترین حالت نشتی شان را با دیگر گیت های کتابخانه جایگزین می کنیم، تا عملکرد صحیح مدار را در طی حالت فعال تثبیت کنیم. این اصلاح مدار، نیاز به تغیر مراحل طراحی نداشته، ولی دری را به سوی کاهش بیشتر نشتی وقتی که روشMLV (مینیمم بردار نشتی) موثر نیست باز می کند. آنگاه ما، یک روش تقسیم و غلبه که جایگزینی گیت های را مجتمع می کند، یک الگوریتم جستجوی بهینه MLV برای مدارات درختی، و یک الگوریتم ژنتیک برای اتصال به مدارات درختی، را ارایه می کنیم. نتایج آزمایشی ما بر روی همه مدارات محک MCNC91، نشان می دهد که  1) روش جایگزینی گیت، به تنهایی می تواند 10% کاهش جریان نشتی را با روش های معروف، بدون هیچ افزایش تاخیر و کمی افزایش سطح، بدست آورد:  2) روش تقیسم و غلبه، نسبت به بهترین روش خالص IVC 24% و نسبت به روش جایگذاری نقطه کنترل موجود 12% بهتر است:  3) در مقایسه با نشتی بدست آمده از روش MLV بهینه در مدارات کوچک، روش ابتکاری جایگزینی گیت و روش تقسیم-و-غلبه، به ترتیب می توانند بطور متوسط 13% و 17% این نشتی را کاهش دهند.
کلیدواژه: جایگزینی گیت، کاهش نشتی، مینیمم بردار نشتی
1.مقدمه:
همزمان با کوچک شدن فناوری VLSI و ولتاژ منبع/آستانه، توان نشتی در مدارات CMOS امروزه دارای اهمیت بیشتر و بیشتر شده است. به عنوان مثال، در طراحی ها نشان داده شده است که توان نشتی زیرآستانه می تواند به بزرگی 42% توان کل تولید فرآیند 90 نانومتری شرکت داشت باشد [11]. بدین ترتیب، روش های زیادی اخیرا برای کاهش مصرف توان نشتی ارایه شده اند. فرآیند ولتاژ آستانه دوگانه، از وسایل با ولتاژ آستانه بیشتر، به همراه مسیرهای غیر بحرانی، استفاده می کند تا جریان نشتی را ضمن تثبیت عملکرد، کاهش دهد [16]. روش های CMOS ولتاژ آستانه چندگانه (MTCMOS)، یک وسیله با ولتاژ Vth بالا را بطور سری با مدار با Vth پایین قرار داده، و یک ترانزیستور sleep می سازد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 81 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Evolutionary Computation based Four-Area Automatic Generation Control in Restructured Environment
عنوان فارسی مقاله: کنترل تولید اتوماتیک چهار-ناحیه ای مبنی بر محاسبه تکاملی در محیط تجدید ساختار شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، کنترل تولید خودکار چند-واحد چهار-ناحیه ای، در سیستم تجدید ساختار شده، بررسی می شود. انواع مختلفی از خدمات جانبی در سیستم قدرت، وجود دارد. یکی از این خدمات جانبی، تبعیت بار با کنترل فرکانس می باشد، که در دسته بندی گسترده کنترلِ تولید اتوماتیک، در سیستم قدرت تجدید ساختار شده، قرار می گیرد. هدف اصلی این مقاله، معرفی چند تکنیک تازه مبتنی بر محابسه تکاملی می باشد که بصورت مستقل برای بدست آوردن پارامترهای بهره بهینه برای عملکردهای گذرای بهینه تحت شرایط عملیاتی مختلف سیستم، بکار می روند. نتایج محاسباتی و عملکردهای گذرا، مقایسه می شوند تا در پایان، بهترین روش بهینه سازی برای این مساله، بدست آید. با انجام مقایسه ها، ثابت شده است که یک الگوریتم جدید مبتنی بر تجمع ذرات، بنام بهینه سازی تجمع و بی نظمی اصلاح شده (MCASO)، و الگوریتم ژنتیک با کد حقیقی (RGA)، بهترین آنها می باشند. PSO مرسوم و الگوریتم ژنتیک با کد باینری (دودویی)، دو تکنیک بعدی می باشند که عملکردهای زیربهینه را بدست می دهند. یک DISCO (شرکت توزیع) می تواند بصورت انفرادی و نیز چند-جانبه با یک GENCO (شرکت تولید کننده) برای توان معامله کند، و این معاملات، تحت نظر ISO صورت می پذیرند. در این مقاله، از مفهوم ماتریس مشارکت DISCO برای شبیه سازی معامله های دو-جانبه در نمودار چهار-ناحیه ای، استفاده شده است. مقادیر محاسبه شده مشارکت ژنراتور و مبادلات توان خط ارتباطی، مطابق با مقادیر حقیقی مربوطه که توسط MATLAB-SIMULINK بدست آمده است، می باشد. پاسخ های گذرای بهینه، با جایگزین کردن بهره های بهینه در دیاگرام چند-واحد چهار-ناحیه ای مبنی بر MATLAB-SIMULINK، بدست می آیند.
کلیدواژه ها : AGC، BGA، قراردادهای (معاملات) دوجانبه، MCASO، PSOCFA، سیستم قدرت تجدید ساختار شده، RGA، SFL.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 73 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Fuzzy Logic Based Method of Speed Control of DC Motor
عنوان فارسی مقاله: روش مبنی بر منطق فازی برای کنترل سرعت موتور با جریان مستقیم.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در نوشتجات مدل های گوناگونی برای کنترل سرعت موتور DC در دسترس می باشد. این مقاله طراحی و پیاده سازی منطق fuzzy را در کنترل سرعت موتور DC ارایه می دهد. منطق فازی بخاطر قابلیت آن برای لحاض کردن مجهولات و نامعلومات کاربرد زیادی را به عنوان روش های کنترل سرعت پیدا کرده است [1]. این مقاله یک مدل شبیه سازی MATLAB را برای کنترل سرعت موتور DC با استفاده از منطق فازی، ارایه می دهد.
کلیدواژه ها: منطق fuzzy، کنترل Fuzzy، موتور DC.
1.مقدمه:
به تازگی، در دهه های اخیر کنترل منطق فازی کاربردهای بسیاری را پیدا کرده است. این کاربرد بسیار وسیع است، زیرا کنترل منطق فازی می تواند سیستم های غیر خطی نامعلوم را حتی در صورت نبود مدل ریاضی برای سیستم کنترلی، کنترل کند. یک کنترل کننده ی منطق فازی می تواند به عنوان یک سیستم کارشناسی زمان حالی که از منطق فازی برای تنظیم متغیرهای کیفی استفاده می کند، مورد توجه قرار گیرد. 
کنترل منطق فازی یک الگوریتم کنترلی مبنی بر استراتژی کنترل زبانی است، که از یک دانش کارشناسانه از یک استراتژی کنترل خودکار بدست می آید. کنترل منطق فازی نیاز به محاسبات ریاضیاتی پیچیده ای همانند دیگر سیستم های کنترلی ندارد. در حالی که دیگر سیستم های کنترلی از محاسبات پیچیده ی ریاضیاتی برای ارایه ی مدلی از کارخانه ی کنترل شده استفاده می کنند، این منطق تنها از محاسبات ساده ی ریاضیاتی برای شبیه سازی دانش کارشناسانه استفاده می کند. با وجودی که از محاسبات پیچیده ی ریاضیاتی استفاده نمی کند، باز هم می تواند عملکرد خوبی را در یک سیستم کنترلی از خود بروز دهد. ازینرو، این می تواند امروزه یکی از بهترین راه حل های در دسترس برای دسته ی بزرگ مسایل کنترلی پرچالش باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 71 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Optimized Design Considering the Mass Influence of an Axial Flux Permanent-Magnet Synchronous Generator With Concentrated Pole Windings
عنوان فارسی مقاله: طراحی بهینه با در نظر گرفتن تاثیر وزن بر ژنراتور آهنربا-ثابت همزمان با شار محوری  و سیم پیچی متمرکز قطب. 
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله بهینه سازی بهره وری یک ژنراتور همزمان با شار مغناطیسی ثابت و با سیم پیچهای متمرکز قطب با مشخصات 3.6kw/2000rpm و برای کاربردهای گرمایی و کاربردهای حوزه ی قدرت بررسی شده است. از آنجا که بهره وری سیستم دارای اهمیت می باشد لذا معیارهای خاصی به منظور کاهش تلفات در ماشین در نظر گرفته شده است. یک مطالعه نیز با استفاده از روش تحلیلی و روش المان محدود برای بررسی تاثیر مجموعه ی محدودی از پارامترهای هندسی بر روی بهره وری این نوع ماشینها انجام پذیرفته است.  در مدل تحلیلی همانند مدل المان محدود، هندسه سه بعدی ذاتی شار محوری ماشین، بوسیله ی مدلهای چندگانه ی دو بعدی در شعاع های پیرامونی مختلف آن تخمین زده شده است. پس از آن، تاثیر وزن بر روی مقادیر بهینه  پارامترهای هندسی و همچنین بر روی بهره وری، مد نظر قرار داده شده است و مشخص گردید که وزن می-تواند به میزان زیادی کاهش  داده شود در حالی که تاثیر این کاهش  وزن در کاهش بهره وری بسیار محدود خواهد بود. در نهایت نتیجه ی هر دو روش با اندازه گیری هایی بر روی یک الگو با یکدیگر مقایسه شده اند تا صحت آنها تخمین زده شود. 
واژگان شاخص- ماشین شار محوری، بهره وری، روش المان محدود، بهینه سازی، ژنراتور آهنربا-ثابت، انرژی تجدید پذیر
I.مقدمه:
با توجه به گشتاور خروجی بالای ماشین همزمان مغناطیس ثابت با شار محوری که در سرعت پایین محقق می شود(AFPMSM)،  لذا این ماشین برای کاربردهای موتورهای چرخشی[1] و کاربردهای راه اندازی مستقیم انرژی بادی[2] بسیار مناسب می باشد. AFPMSM ها دارای توپولوژی های متفاوتی می باشند که هر یک از آنها فواید و نقاط ضعف خاص خود را دارند. AFPMSM بحث شده در این مقاله یک نوع ماشین دو روتوری و تک استاتوری است که سیم پیچهای قطب متمرکز شده دارد[3] (شکل 1). سیم پیچهای متمرکز شده قطب ها نسبت به سیم پیچهای پراکنده ی قطب دارای ارجحیت می باشند چرا که ساخت آنها ساده تر بوده و سیم پیچهای آنها کوتاه می باشند. سیم پیچهای کوتاه امکان می دهند که تلفات توان در سیم پیچهای مسی کاهش یابد.  

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 73 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Power Management Strategies for a Microgrid With Multiple Distributed Generation Units
عنوان فارسی مقاله: استراتژی های مدیریت توان برای شبکه کوچک با واحد های توزیع تولید چندگانه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله استراتژی های مدیریت توان حقیقی و راکتیو واحد های تولید پراکنده واسط الکترونیکی (DG) در قالب سیستم شبکه کوچک DG چندگانه را بررسی می کند . مقدمتا تاکید بر روی واحد های DG واسط الکترونیکی است . کنترل DG و استراتژی های مدیریت توان بر مبنای سیگنال های اندازه گیری شده داخلی بدون خطوط مواصلاتی ارتباطات هستند . بر مبنای کنترل توان راکتیو ، سه استراتژی مدیریت توان شناسایی و بررسی شده است . این استراتژی ها بر مبنای 1) مشخصات کاهش ولتاژ 2) تنظیم ولتاژ 3) جبران سازی توان راکتیو بار توان حقیقی هر واحد DG بر مبنای مشخصات کاهش فرکانس و استراتژی بازگرداندن فرکانس تعریف کنترل می شود . همچنین رویکرد منظم برای توسعه مدل پویای سیگنال کوچک یک شبکه کوچک DG چندگانه ، شامل استراتژی های مدیریت توان حقیقی و راکتیو ارائه شده است . ساختار ویژه شبکه کوچک بر مبنای مدل توسعه یافته ، استفاده می شود برای : 1) بررسی رفتار پویای شبکه کوچک 2) انتخاب پارامترهای کنترل واحد های DG3) ترکیب کردن استراتژی های مدیریت توان در کنترل کننده های DG . همچنین مدل بمنظور بررسی حساسیت طراحی برای تغییرات پارامترها و نقاط کار و برای بهبود کارایی سیستم شبکه کوچک استفاده می شود . نتایج برای مطرح کردن کاربرد های پیشنهادی استراتژی های مدیریت توان تحت شرایط کار متنوع شبکه کوچک استفاده می شوند .
فهرست اصطلاحات – تولید پراکنده (DG) ، مشخصات کاهشی ، تحلیل ویژه ، شبکه کوچک ، مدیریت توان ، کنترل توان حقیقی و راکتیو ، تحلیل پویای سیگنال کوچک .
مقدمه:
گسترش واحدهای منابع توزیع (DR) به شکل تولید پراکنده (DG) ، ذخیره سازی پراکنده (DS) ، یا ترکیبی از واحد های DG یا DS از مفهوم شبکه کوچک گرفته شده است [1]-[3] . یک شبکه کوچک به عنوان گروهی از واحد های DR و بار های انجام شده توسط سیستم توزیع ، تعریف می شود و می تواند به این صورت عمل کند : 1) حالت متصل به شبکه 2) حالت ایزوله شده (مستقل) 3) مسلط شدن بین دو وضعیت . ایده پشتیبانی آرایش شبکه کوچک الگویی است شامل چندین ژنراتور و بار های متراکم که به اندازه کافی قابل اطمینان و از نظر اقتصادی به عنوان سیستم الکتریکی کاربردی با دوام هستند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 76 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Power-Management Strategies for a Grid-Connected PV-FC Hybrid System
عنوان فارسی مقاله: استراتژی مدیریت توان برای یک سیستم هیبریدی (پیل خورشیدی-پیل سوختی) متصل به شبکه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، روشی را برای بکار انداختن یک سیستم هیبریدی متصل به شبکه، ارایه می دهد. سیستم هیبریدی، تشکیل شده از یک آرایه فوتوولتیک (PV) و یک پیل سوختی غشای تبادل پروتون (PEMFC) می باشد. آرایه PV از یک روش ردیابی بیشینه نقطه توان (MPPT) برای تحویل پیوسته بیشترین توان به بار  هنگامی که تغییراتی در تابش و دما رخ می دهد، و آن را منبعی غیرقابل کنترل می سازد استفاده می کند. در هماهنگی با PEMFC، توان خروجی سیستم هیبریدی قابل کنترل خواهد شد. می توان دو حالت عملکرد را، به نام های حالت کنترل توان-واحد (UPC) و حالت کنترل پخش-فیدر (FFC)، به سیستم هیبریدی اعمال کرد. در اینجا، هماهنگی میان دو حالت کنترلی، هماهنگی بین آرایه PV و PEMFC در سیستم هیبریدی، و تعیین پارامترهای مرجع، ارایه می شوند. استراتژی عملکرد ارایه شده با یک تغییر حالت عملکرد انعطاف پذیر، همواره آرایه PV را در بیشینه توان خروجی آن، و پیل سوختی PEMFC را در باند عملیاتی پربازده ی آن، بعمل واداشته، و ازینرو عملکرد سیستم را پیشرفت داده، پایداری سیستم را بالا برده، و تغییرات حالت های عملکرد را کاهش می دهد.
اصطلاحات شاخص ــ تولید توزیع شده، پیل سوختی، سیستم هیبریدی، ریزشبکه، فوتوولتاییک، مدیریت توان.
 مقدمه:
انرژی تجدید پذیر (انرژی های نو) هم اکنون کاربرد گسترده ای دارد. یکی از این انرژی ها، انرژی خورشیدی است. آرایه فوتوولتاییک بطور طبیعی از یک روش ردیابی بیشینه نقطه توان (MPPT)، برای تحویل پیوسته بیشترین توان به بار _هنگامی که تغییراتی در تابش و دما رخ می دهد استفاده می کند. عیب انرژی خورشیدی در این است که توان خروجی PV، وابسته به شرایط هوایی و دمای پیل خورشیدی می باشد، که این قضیه آن را تبدیل به یک منبع غیرقابل کنترل می کند. بعلاوه، انرژی خورشیدی در طول شب نیز، موجود نیست. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 72 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Practical Commitment of Combined Cycle Plants using Dynamic Programming
عنوان فارسی مقاله: تعهد عملی نیروگاه های سیکل ترکیبی با استفاده از برنامه نویسی دینامیک.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به سبب وجود و ساخت تعداد چشمگیری نیروگاه های سیکل ترکیبی در سیستم های قدرت الکتریکی در سراسر دنیا، نیاز به داشتن یک مدل دقیق تر برای نشان دادن این نوع نیروگاه های برق بهنگام حل مساله تعهد واحد، افزایش یافته است. یکی از تکنیک های رایج بهینه سازی برای حل مساله تعهد واحد، برنامه نویسی دوگانه می باشد. این مقاله، بر روی حل زیرمساله های (مسایل فرعی) برنامه ریزی یک نیروگاه سیکل ترکیبی، با استفاده از برنامه نویسی دینامیک تحت یک طرح بهینه سازی دوگانه، تمرکز دارد. مدل استفاده شده برای نمایش نیروگاه سیکل ترکیبی، مبتنی بر پیکربندی ها می باشد؛ این مدل جدید، محدودیت هایی همچون تبدیل ممکن بین پیکربندی ها، و کمینه و بیشینه زمانی که یک نیروگاه سیکل ترکیبی باید تحت یک پیکربندی خاص بماند، را لحاظ می کند. این مدل، مشخصه های حالت واقعی نیروگاه های سیکل ترکیبی را مانند ترتیب های راه اندازی مختلف و شرایط توقف مختلف بصورت دقیق نشان می دهد. یکی از تازگی های این مدل، این است که نمایش  هر یک از حالت ها و پیکربندی ها، با یک شاخص حالت عدد-صحیحی که بصورت متوالی زمانی را که هر نیروگاه سیکل ترکیبی باید در یک حالت یا پیکربندی بماند، جمع می کند، انجام می شود. استفاده از این شاخص حالت عدد-صحیح، نمودارهای فضای حالت را ساده ساخته و تعداد متغیرهای عدد-صحیح/دودویی درون مدل را، کاهش می دهد. یکی دیگر از تازگی ها، مدل سازی نیروگاه های سیکل ترکیبی هیبریدی می باشد؛ اینها، نیروگاه هایی هستند که از یک بویلر کمکی بمنظور افزایش تولید بخار استفاده می کنند. 
اصطلاحات شاخص ــ نیروگاه های سیکل ترکیبی، پیکربندی ها، برنامه نویسی دوگانه، برنامه نویسی دینامیک، تبدیل، تعهد واحد.
مقدمه:
به سبب تغییرات اخیر در صنعت برق، مانند تجدید ساختار آن، باز شدن راه برای ورود سرمایه گذاران خصوصی به بازار برق، و افزایش نگرانی برای محیط، تعداد چشمگیری از نیروگاه های سیکل ترکیبی (CCP) در سراسر دنیا ساخته شده است. این قضیه به نوبه خود، چالش های تازه ای را به مساله تعهد واحد (UC) وارد آورده است. این چالش ها، اساسا ناشی از نیاز به مدل کردن CCP-ها (نیروگاه های سیکل ترکیبی) به روشی دقیق تر، و سپس جاسازی این مدل در مساله UC (تعهد واحد) می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 0 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Rate-equation-based VCSEL thermal model and simulation
عنوان فارسی مقاله: مدل حرارتی (لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی) بر مبنای معادله سرعت و شبیه سازی.
دسته: برق و الکترئنیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما یک مدل حرارتی ساده از مشخصه های جریان-نور (LI) لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی را بر مبنای معادله ی سرعت، ارایه می دهیم. این مدل را می توان در شبیه سازهای مداری خوانوداده ی SPICE، شامل HSPICE پیاده سازی کرده و ویژگی های کلیدی VCSEL را شبیه سازی کرد. نتایج بطور مطلوبی با اطلاعات تجربی یک دستگاه که در نوشتجات پیشین آورده شده بود، قابل مقایسه می باشد. این مدل آزمایشی بویژه برای طراحی های کامپیوتری (CAD) مناسب بوده و بطور شگفت آوری طراحی سیستم های ارتباطی نوری را ساده می سازد. 
کلیدواژه ها: نشتی حامل، لیزرهای حفره-عمودی انتشار-سطحی (VCSEL)، معادله سرعت، مدل حرارتی، شبیه سازی SPICE.
مقدمه
لیزرهای حفره-عمودی انتشار سطحی (VCSELها) نسل جدید از لیزرهای نیمه هادی هستند که بطور قابل ملاحظه ای با لیزرهای انتشار-لبه ای مرسوم متفاوت می باشند. در سال های اخیر مشخصه های VCSELها بطور چشم گیری بهبود یافته است. VCSELهای امروزی دارای چگالی جریان آستانه ی کم و خروجی توان زیاد می باشند. همچنین، نمودار پرتو خروجی دایره ای آنها و نیز مناسب بودنشان برای مجتمع سازی در آرایه های دو-بعدی، از آنها انتخاب های بسیار امیدوار کننده ای برای ارتباطات نوری کم-بازه و اتصالات نوری، می سازد. 
بنابر مقاومت بالای بدست آمده از بازتابنده های براگ توزیع شده (DBR) و تلفات گرمای کم آنها، VCSELها واستگی شدیدی به اثرات گرمایی آنها دراند. اثر دما بر روی لیزرهای نیمه هادی فاکتور بسیار مهمی است که باید در طراحی لیزر و کاربرد آن بدان توجه شود. پرواضح است که به منظور طراحی لیزرهای VCSL با عملکرد بهتر، توانایی مدل کردن لیزر با اثرات نوری، الکتریکی و گرمایی بسیار حایز اهمیت می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 67 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Rate-equation-based VCSEL thermal model and simulation
عنوان فارسی مقاله: مدل حرارتی (لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی) بر مبنای معادله سرعت و شبیه سازی.
دسته: برق و الکترئنیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما یک مدل حرارتی ساده از مشخصه های جریان-نور (LI) لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی را بر مبنای معادله ی سرعت، ارایه می دهیم. این مدل را می توان در شبیه سازهای مداری خوانوداده ی SPICE، شامل HSPICE پیاده سازی کرده و ویژگی های کلیدی VCSEL را شبیه سازی کرد. نتایج بطور مطلوبی با اطلاعات تجربی یک دستگاه که در نوشتجات پیشین آورده شده بود، قابل مقایسه می باشد. این مدل آزمایشی بویژه برای طراحی های کامپیوتری (CAD) مناسب بوده و بطور شگفت آوری طراحی سیستم های ارتباطی نوری را ساده می سازد. 
کلیدواژه ها: نشتی حامل، لیزرهای حفره-عمودی انتشار-سطحی (VCSEL)، معادله سرعت، مدل حرارتی، شبیه سازی SPICE.
مقدمه
لیزرهای حفره-عمودی انتشار سطحی (VCSELها) نسل جدید از لیزرهای نیمه هادی هستند که بطور قابل ملاحظه ای با لیزرهای انتشار-لبه ای مرسوم متفاوت می باشند. در سال های اخیر مشخصه های VCSELها بطور چشم گیری بهبود یافته است. VCSELهای امروزی دارای چگالی جریان آستانه ی کم و خروجی توان زیاد می باشند. همچنین، نمودار پرتو خروجی دایره ای آنها و نیز مناسب بودنشان برای مجتمع سازی در آرایه های دو-بعدی، از آنها انتخاب های بسیار امیدوار کننده ای برای ارتباطات نوری کم-بازه و اتصالات نوری، می سازد. 
بنابر مقاومت بالای بدست آمده از بازتابنده های براگ توزیع شده (DBR) و تلفات گرمای کم آنها، VCSELها واستگی شدیدی به اثرات گرمایی آنها دراند. اثر دما بر روی لیزرهای نیمه هادی فاکتور بسیار مهمی است که باید در طراحی لیزر و کاربرد آن بدان توجه شود. پرواضح است که به منظور طراحی لیزرهای VCSL با عملکرد بهتر، توانایی مدل کردن لیزر با اثرات نوری، الکتریکی و گرمایی بسیار حایز اهمیت می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
خوش سيما بازدید : 123 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Recursive sliding discrete Fourier transform with oversampled data
عنوان فارسی مقاله:  تبدیل فوریه گسسته متحرک بازگشتی با داده های نمونه برداری شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تبدیل فوریه گسسته (DFT) نقش اساسی برای تحلیل سیگنال بازی می کند . برای مثال یک کاربرد متداول عبارت است از تبدیل فوریه سریع برای محاسبه تجزیه طیف در روش بلوک به بلوک . هر چند استفاده از تکنیک تبدیل فوریه گسسته بازگشتی که به نوبه خود محاسبه وضوح خوب فرکانس زمان را میسر می کند بدست آوردن نمونه به نمونه را فعال می نماید. خروجی طیف موجود در روش نمونه به نمونه با استفاده از ترکیب خصوصیات شیفت زمان فوریه تفاوت بین جدیدترین نمونه ورودی و خروجی در زمان استفاده طول بازه محدود بدست آمده است .همانگونه که با پردازش تاخیر در هر نمونه ورودی بیشترین نرخ نمونه برداری را مشخص خواهد کرد برای حفظ روش نمونه برداری در فرآیند هماهنگ سازی ، محدودیت نمونه برداری بر روی سخت افزار نهایی اجرا می شود . این کار رویکرد بازگشتی را یک قدم به جلوتر می برد و پردازش نمونه های متعدد اکتسابی را در نمونه برداری بیش از حد برای یدست آوردن طیف خروجی میسر می کند . این کار نشان می دهد که محاسبه تجزیه ریز به ریز طیف در هنگام افزایش پهنای باند سیگنال قابل استفاده با نرخ نمونه برداری بالاتر امکان پذیر است . نتایج نشان می دهند که پردازش بالا با فاکتور های بهبود یافته پهنای باند سیگنال تا 6.7x با پردازش 8 نمونه در هر تکرار زیر خطی را افزایش می دهد .
کلیدواژه: تبدیل فوریه گسسته، تبدیل فوریه گسسته بازگشتی، تبدیل فوریه گسسته متحرک، پیاده سازی تبدیل فوریه، بروزرسانی طیفی
مقدمه:
تبدیل فوریه گسسته نقشی اساسی برای تحلیل سیگنال بازی می کند . بطور مرسوم نمونه ها در روش بلوک پردازشی بدست می آیند و پردازش می شوند بطوری که تعداد نمونه ها در هر طیف بدست آمده تابعی از تفکیک طیفی مطلوب است . نتیجه ، خروجی تاخیر دار با جزئیات زمان معین توسط کنترل بلوک و نرخ پردازشی است .
برای بهبود تفکیک زمان و فرکانس ، ما هم به کنترل و پردازش داده های بلوک در نرخ بالاتر و هم متناوبا استفاده از روش های تبدل فوریه بازگشتی نیاز داریم[1-4] . اتخاذ تکنیک های تبدیل فوریه گسسته متحرک بازگشتی دستیابی نمونه به نمونه قابلیت انعطاف محاسبه تفکیک ریز فرکانس - زمان را میسر می کند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 89

درباره ما
دانلود مقاله پروژه پايان نامه پروپوزال تحقيق جزوه گزارش كارآموزي اشتغال كارآفريني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2646
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 840
  • بازدید سال : 27,078
  • بازدید کلی : 478,563
  • کدهای اختصاصی